Roques de Benet

Les roques de Benet són una de les formacions més característiques i emblemàtiques de tots els Ports. Formades per parets verticals de conglomerat de més de 300m, assentades damunt d'un terreny calcari.
El cim d'aquestes roques arriba fins als 1017m des d'on es pot observar tota una plana on descansen els pobles d'Horta, Lledó, Cretes, Calaceite...
Estan formades per 3 grans roques: el Castell, Cap de Gos i el Faralló.

Deixem els cotxes just a la cruïlla de la pista de la Franqueta amb la pista que porta a les roques. Ens hem reunit un bon grup i hem gaudit d'un dia fabulós.

Agafem la pista que porta al coll de Membrado. Aquí ja ens impressiona la paret de roca.

A més, disfrutem de les explicacions que ens fa el president de l'Agrupa, Xavi Conesa, sobre les característiques de les roques, vies d'escalada, etc.

A la dreta apreciem un conjunt montanyós, la Cresta del Gronses.

Passem de llarg la fita i el sender que puja directament al Castell i seguim la pista. Anem cap a la Moleta del Salvatge.
Deixem la pista que seguíem i prenem un sender cap a l'esquerra per rodejar la Moleta del Salvatge. Aquí ja pensem en fer un aperitiu per recuperar forces.

Ens dirigim ja cap a les Roques de Benet. Des d'on estem tenim una vista no tant coneguda. De cara a Cap de Gos.

Aquest sender fa cap al primer sender que havíem deixat a la pista principal, que puja directe cap al Castell per la canal. Així que, arribem a aquest sender i el seguim fins arribar a la base de la canal, que ens disposem a pujar desprès d'apreciar les vistes i la paret de roca que tenim al davant.

Una vegada hem passat la canal... foto de grup.

Ens enfilem cap al punt més alt per a poder gaudir de les vistes que ens donen les Roques. Un dia clar, que ens permet veure els pobles del voltant de Horta de Sant Joan. A més, al fons podem veure els Pirineus nevats!!!

Ens disposem a tornar cap als cotxes però baixant del Castell en busca de la canal, ens decidim a anar a la base de Cap de Gos per gaudir d'aquesta enorme roca i des d'allí apreciar millor el Faralló. A la petita explanada que hi ha al final de la pujada de la canal, trobem un sender que descendeix cap a la base de Cap de Gos.

Desprès de dinar i petar la xerrada amb tots els companys retornem cap als cotxes. Ascendim per arribar a la canal, que haurem de baixar desprès.

Descendim per la canal.

Un grup de voltors ens acompanya tot el dia.

Al final del descens de la canal ens trobem en un pla on contemplem com una cordada d'escaladors ens saluden a més de 200m d'alçada, penjat a una paret de roca vertical, via Mas-Colomer, una de les vies d'escalada més clàssiques de les Roques de Benet.

Entrades populars d'aquest blog

La guineu al nostre territori

Els teixons del nostre territori

Seguint les rastres de la guineu...