El Port - Sortida des del Mas de Barberans - La Punta Llobatera

De vegades, la realitat supera la ficció, no esperes trobar-te en un camí que va a la muntanya, una col·lecció "vintage" de vehicles abandonats, però vet aquí....

Podem dir que avui hem estat de sort, a l'excursió d'avui, hem pogut xalar de la companyia de tres valentes de 9 anys, això ha donat molta alegria a la sortida.

Anem a fer una petita crònica de com ha anat tot.
A quarts de nou hem començat a caminar, el punt d'inici de l'excursió ha estat el poble del Mas de Barberans, concretament hem començat pel barranc de l'Àliga, de cara el Pont de Canals.

Arribats al Pont, també anomenat del Cubilar, hem parlat una mica de l'origen d'aquest, i lligat a això, de la portada de l'aigua al Mas de Barberans en el seu dia. Una feina feta per iniciativa popular, que va tenir gran transcendència en el seu dia.

A partir d'aquest Pont, seguirem un tros de la séquia que porta l'aigua de la Font del Bosc, a la Vall del Mas.

Aviat pugem, ja intuïm que el dia serà càlid,  un goig per un dia de Febrer.

Cap pressa, tenim tot el dia per davant, i podem gaudir tranquil·lament del dia que just comença.

El perfil de l'excursió és clar i senzill, una primera part de pujada, una segona més plana, i finalment el descens progressiu fins acabar-la.  No hi han termes mitjos.

Cal anar recreant-se amb les imatges que l'alçada ens ofereix a mesura que avancem.

Som ja al Coll del Flaret, aquí deixarem el camí més marcat, per dirigir-nos al NE, de cara la Mola del Fonollar.

Ara bé, "primer es lo primer", així ho diuen, així ha de ser, i el primer és fer l'esmorzar, el lloc és bo, i tenim bones vistes.

En acabat, continuarem amb pujada denou, però cada vegada queda menys tros per fer.

Avui també hem tingut bona companyia canina. Aquesta excursió era apta per fer-la amb gossos.

Ja estem al primer "Cim" d'avui, la Mola del Fonollar. Marcant fita, les nostres millors excursionistes de la jornada.

També farem la foto del grup, encara que sempre es queda sense sortir, el que fa la foto. Que hi farem!

A l'Oest veiem l'entrada de la Vall del Mas, prop d'on conflueix el barranc de les Carroveres.

En acabat, continuarem un tros baixant, per remuntar i fer la Punta de la Llobatera, el segon "Cim" d'avui.

Cada vegada més present, el impressionant Castell de l'Airosa.
També gaudirem d'una perspectiva poc habitual del Racó de Capellans.

A mesura que avança el matí, la calor augmenta, fa dia de primavera, i de tant en tant, ens refugiem a la primera ombra que trobem.
Continuarem planejant, arribarem a la cruïlla del camí que va del Mas de Barberans a l'Airosa, i el seguirem de cara al poble. En arribar-hi, farem un mos amb el menjar que portem al bar, fent-nos un refresc i xalant una bona estona de diferents i animades converses.

Amb la foto amb tota la colla d'avui feta per Josep Maria, ens acomiadem.
Fins la propera sortida, vos esperem.

Entrades populars d'aquest blog

La guineu al nostre territori

Els teixons del nostre territori

Seguint les rastres de la guineu...